Panasonic DMC-FX12 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic DMC-FX12 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Tomvdweerd 11-11-2009
Geschreven voor: Panasonic DMC-FX12 zwart

Ik heb deze camera nu anderhalf jaar. Ik ben erg te spreken over de FX12. Je hebt veel instellingen die je gemakkelijk kunt veranderen, de foto's en video's zijn van goede kwaliteit en het is ook een erg makkelijke camera om even snel te pakken.
Het is een topcamera om met de fotografie te beginnen!

willem16 16-07-2008
Geschreven voor: Panasonic DMC-FX12 zwart

ik ben slecht te spreken over deze panasonic.
na 1 maand in bezit was het lcd-scherm al kapot en moest hij terug voor reparatie en de hele vakantie geen camera. Ook de winkel waar ik hem had gekocht vond het niet nodig om mij een nieuwe op te sturen.
Die service geldt alleen als hij binnen 10 dagen kapot gaat. Dan ben je net blij dat je de hele gebruiksaanwijzing hebt doorgenomen en heb je nog geen foto genomen.

fracam 1071 07-04-2008
Geschreven voor: Panasonic DMC-FX12 zilver

Bezit deze camera inmiddels 3 weken en dagelijks getest.De kwaliteit van de foto's is perfect; de vide-films zijn eveneens zeer goed. Het toestel bied optimaal instelmogelijkheden en is zeer gebruiks vriendelijk.
Het enige negatieve is het lcd scherm waarop de opname niet erg goed lijkt te zijn.Echter bij de weergave via PC of TV is het weer top.
Ben zeer tevreden.

Barend 22-03-2008
Geschreven voor: Panasonic DMC-FX12 zwart

Deze camera kent zeer veel instelmogelijkheden maar daarbij is de gebruiksvriendelijkheid optimaal gehouden. Kortom, je kunt ervoor kiezen om zelf in te stellen, dit deels aan de camera over te laten of helemaal automatisch te doen.

De kwaliteit van de foto's is superieur, mede door de hoogwaardige Leica lens en de stabilizer is de beste in deze klasse.

Door het compacte formaat kun je de camera overal mee naar toe nemen. Kortom, zeer tevreden.

Kris2007 24-02-2008
Geschreven voor: Panasonic DMC-FX12 zilver

Klein en compact toestel. Niet te groot en niet te klein.
De LCD scherm kon wel wat beter kwa kwaliteit. Sommige fotos zien er namelijk aanzienlijk beter uit op een andere scherm zoals een TV. Maar eerlijk is eerlijk je kan er wel vaak duidelijk op zien wanneer een foto gelukt of mislukt is kwa scherpte.

Zeer veel instellingen mogelijk om de perfecte foto te maken. De AUTO functie is niet al te gewelidg. De intelli ISO mode is stukken beter na de belichting wat bij te stellen. Batterij gaat lang genoeg mee. Zeer goede backlight functie, want donkere objecten heb ik een hekel aan. Over het algemeen goede kwaliteit/prijs/design. Wel duurd het even voordat je de juiste persoonlijke instellingen heb gevonden. Ben je geen fan om lang te lopen klooien met instellingen, kan je denk ik een andere toestel nemen. Het voordeel is wel dat je hier mee relatief makkelijk de instellingen aan kan passen op de situatie.

Herbert01 25-12-2007
Geschreven voor: Panasonic DMC-FX12 zilver

Ik zocht een compacte camera naast mijn Lumix FZ 5 (5 megapixel en 12x optische zoom). Deze Lumix FX 12 is geweldig om erbij te hebben. Makkelijk meenemen, zeer licht en compact en met een groot, duidelijk scherm. Accuduur is geweldig. In vergelijking met de Canon Ixus 70 wellicht wat minder functionaliteit, maar de Leica lens maakt alles goed. Ook de ronde vorm maken het toestel tot een juweeltje. Foto's doen niet onder voor grote broer FZ 5, en drie keer optische zoom is voor de meeste standaard situaties voldoende. Optische Zoom kan nog worden opgeschroefd naar 4,5 maal bij lagere beeldresolutie. Verder valt de uitstekende flits op. De vele scène instellingen gebruik ik minder, maar er is keuze genoeg. Camera nu drie weken in bezit en nog niet alle opties kunnen proberen, maar ik ben dik tevreden. Een aanrader dus.

Harry345ne 08-11-2007
Geschreven voor: Panasonic DMC-FX12 zwart

Prima kwaliteit foto's en snel toestel. kwaliteit LCD scherm bij terugkijken foto's matig maar daar is ie ook niet voor! Uitstekende rode ogen reductie flitser.

Hans D. 08-09-2007
Geschreven voor: Panasonic DMC-FX12 zilver

Prima foto's!! De beeldstabilisatie zorgt dat je bij langere sluitertijd (1/8-1/16 en sneller natuurlijk) nog steeds scherpe foto's krijgt.
Waar ik hem echt te gek voor vind is om filmpjes te maken in o.a. breedbeeld 848-480 30fps met beeldstabilisatie (geen schokkerig beeld). De compressie is heel goed d.w.z. 1800kb/sec en daarbij nog heel scherp beeld. Ik heb verschillende camera's vast gehad, maar deze doet het super!
Ik gebruik geen scene voorkeuren, gewoon de normale stand. Je kan geen sluitertijd of diafragma voorkeur opgeven, maar verder kan je iso, flash enz. tweaken. Levensduur battery is prima. Last but not least, lekker licht, compact en ziet er heel mooi uit!

ross 05-08-2007
Geschreven voor: Panasonic DMC-FX12 zwart

Als ik heel eerlijk ben, dan ben ik niet superblij. Het is een erg leuke camer. Supercompact, mooi en zit goed in elkaar. Ik heb m voor mijn ouders gekkocht en heb deze boven de sony w55 gekozen vanwege de stabilizer, maar deze valt me eerlijk gezegd tegen, maar het kan ook zijn dat ze toch teveel schudden met de camera, wat eigenlijk de vaak het probleem is met onscherpe foto's. De meeste mensen drukken zo hard op die knop, dat je de hele camera ziet meebewegen, dat is dan ook de oorzaak van onscherpte. Als ik zelf foto's maak zijn ze gewoon scherp, dus dat is geen probleem. Waar ik ontreden over ben zijn de kleuren van de foto's. Die zijn te kleurloos. Heel koel. Nou hebben zij vooral foto's gemaakt met de hartje stand, wat ik eigenlijk geen geweldige stand vind omdat je zo goed als niks kan instellen met die stand. Als die foto's in die stand perfect waren was dat ook niet zo'n probleem, maar de kleuren kloppen gewoon niet helaas. Ik had het anders gewild want de camera is echt erg leuk, maar de kleuren zijn niet mooi. Dit is wel beter als je de normale mode pakt en m op vivid zet, maar ik vindt dat die het ook goed moet doen op de hartje stand. De batterij duur (accu) is verder perfect. Ik vind de scherm ook niet goed, omdat die gewoon te weinig pixels heeft en hierdoor onscherp is. Mijn vriendin heeft een sony w70. Die maakt echt kant en klaar perfecte foto's. Mijn volgende keus wordt ook weer een sony hierdoor. De kleuren zijn echt veel veel mooier.

Miss frans 25-07-2007
Geschreven voor: Panasonic DMC-FX12 zwart

Heb de camera net in bezit en ben zeer tevreden. Bij het terugkijken naar de foto's is het beeld inderdaad niet scherp maar op de pc wel, daar gaat het bij mij om uiteindelijk.
het toestel is makkelijk in gebruik en heeft een groot lcd scherm.

ingem18 04-06-2007
Geschreven voor: Panasonic DMC-FX12 zwart

ik heb dit toestel nu 2 weken, en ik had hiervoor ook een camera met ´slechts´ 3x optische zoom, en al ging ik over in digitale zoom, was mijn foto haarscherp. als ik dat hier doe is hij echt gelijk onscherp. ook als ik in de optische zoom blijf, en ik zoom dan op mijn camera de zojuist gemaakte foto in, om hem dichtbij te halen, is de kwaliteit niet goed. waar dat aan ligt,,geen idee, maar ik vind het wel heel jammer. ook maakte ik gister een foto van drie mensen, op automatisch, zonstand, sport stand, portretstand en ook met het o.i.s. knopje aan, en ik kreeg hem toch niet scherp. vandaag is de laatste dag dat ik hem ruilen kan, en ik denk dat ik hem om ga wisselen voor de tz1. wel minder pixels maar 10 x optische zoom. en dat is veel belangrijker (zelfde prijs).

Bobby S. 27-05-2007
Geschreven voor: Panasonic DMC-FX12 zwart

Compact toestel met groot LCD scherm. Zelfs zonder handleiding heb je snel vrijwel alle functies en mogelijkheden door. En als je al wat wilt (terug)zoeken, dan is er een Nederlandse handleiding.
Meest opvallend is de uiterst snelle ´gereedsnelheid`. Aanzetten en pats boem, je kan een foto maken. De degelijkheid schat ik uiteraard in want na een paar dagen kan je geen serieus praktijkoordeel daarover geven. Maar het toestel voelt heel stevig aan en juist voldoende zwaar.

Pieter_111 25-05-2007
Geschreven voor: Panasonic DMC-FX12 zwart

Zeer tevereden met het toestel!

Makkelijk te bedienen en mooie foto's die je van een Leica lens mag verwachten

Paul65 18-05-2007
Geschreven voor: Panasonic DMC-FX12 zwart

Prima klein toestel, eenvoudige bediening en toch alle mogelijkheden snel bereikbaar. Voordeel vind ik zijn de goedkope geheugenkaartjes, het continue filmen en het grote scherm.

eqpeet 26-04-2007
Geschreven voor: Panasonic DMC-FX12 zwart

Heb de camera nu een week. Gelijk een 4G SDHC kaart erbij gekocht en een keurig tasje voor op reis. Maar past ook prima in de broekzak!
De foto's zijn prima. Mooi scherp. Het toestel is simpel te bedienen. Een aanrader!